onsdag 17. september 2014

Fra gammelt til nytt

Slik kan du designe ditt møbel. Oppussingen vil gi møbelet et fresht og nytt utseende.

Sånn gjorde jeg det:
Jeg begynte å ta av setet, så pusset jeg stolen til den fikk en matt og bulkfri overflate. Deretter brukte jeg en fiberklut til å fjerne alt støvet. Støvsuger er også en mulighet for å fjerne støv. Så malte jeg et strøk med silkematt hvitmaling, som jeg lot tørke mens jeg fjernet stifter fra setetrekket med en syl. Jeg klipte til et nytt setetrekk og festet det med stiftemaskin. Jeg måtte pusse over renne-merker etter det første malingstrøket. Etter 3-4 strøk med hvitmaling, malte jeg zebrastriper med svart maling. VIPS, så fikk jeg et nytt og fresht møbel.

NCS koden til hvitmalingen jeg brukte er: 0401-642Y




Innlegg skrevet av: Benedicte Bekkevold 2IU

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar