fredag 26. september 2014

Redesign

Slik kan du redesigne ditt eget møbel!

Det første jeg gjorde var å dra til Gjenbruket og plukket ut et møbel. Møbelet jeg valgte var en krakk. Jeg startet med å ta av puta og begynne å pusse ned krakken med både fint og grovt pussepapir. Deretter brukte jeg en fiberklut til å tørke bort alt støvet med etter pussinga. 

Det neste jeg gjorde var å bruke en markeringsteip helt innerst ved langsidene både på innsida og utsida, for å unngå å få så mye rosamaling der jeg skulle ha hvitmaling. Til rosamalingen brukte jeg en sprayboks, så jeg stod ute for å sprayet krakken. Til spraymalingen trengte jeg 2-3 strøk for å få en fin og jevn farge.

I mens rosamalingen tørket, tok jeg av det gamle stoffet på puta ved hjelp av tang og syl. Etter det var gjort, brukte jeg en støvsuger til å støvsuge puta så den ikke skulle ha fullt av støv i seg. Det nye sebra-stoffet festet jeg til puta ved hjelp av stiftemaskin.

Etter det tok jeg vekk den tidligere markeringsteipen og festet på ny over rosamalingen. Så malte jeg 3-4 strøk med hvitmaling på langsidene.

Og vips, der har du et fresht og kult møbel!

   Før                                               Etter




Innlegg skrevet av: Karoline Skatteboe 2IU

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar